2010’Larla birlikte alternatif müzik çalışmaları arasında dikkat çekenlerden biri, Murat Kılıkçıer’in projesi In Hoodies olmuştu. CD olarak yayınlanan bir albüm ve dijitalde yayınlanan EP-Tekli ve son albümleri ile ilgi yakalayan In Hoodies, 15 Kasım akşamı Bant Mag Havuz/Bina’da Backstage by #GermanLegend konser serisinin ilk performansı oldu.
Konserde In Hoodies‘e klavyede Zeynep Oktar ve çelloda Yasemin Özler eşlik etti. Son albümden Crawling On All Hours ile başlayan konser, ilk albümlerinden Second Coming ile devam etti. Kılıkçıer, şarkı arasında ‘Umarım bu akşam iyi hissettirir size…’ diyerek devam etti. Art arda ‘Circling the Cage’ EP’sinden That’s ve Magnolia Call işe devam eden konserde son albümden bir şarkı Almost Home ve 2016’daki teklilerinden Frankie geldi. Şarkıların arasında bir yerde Kılıkçıer: ‘Bu şarkı kendini yaşayamamakla ilgili, bir önceki şarkı da bununla ilgiliydi, böyle gidiyoruz kabaca.’ diye şarkılarında kullandığı temaları kısmen özetlemiş oldu.
“Bu şarkı benim değil”
Bu anda ise yıl içinde aramızdan ayrılan ve Bant Mag. dergisinin son sayısında da yer verilen müzisyen Daniel Johnston’dan bahseden Hoodies, Devil Town’u coverladı. Coverlamadan önce ‘Bu şarkı benim değil. Diğer şarkılar da benim sayılmaz. Aslında hangi şarkı birinin ki?’ diyerek Johnson’dan bahseden Kılıkçıer, Johnson’un evinde alt katta kaydettiği bantları, MTV’nin ona gelmesini ve akıl hastanesine yatırıldığını -hayal göremediğini- anlatırken, Kurt Cobain’in de Johnston hayranlığına değiniyor.
Son Eserde Yasemin Özler…
Ardından son albümden üç şarkı Man Down ve Reality Dawns ve son albümün kapanış şarkısı ‘Cut The Crap’ sonrası bir başka cover Lazarus; ilk albümden iki eser Healing ve (ilk çiftlilerinden) My Con geliyor. Son eserden ilki ‘Sxhxxl’ son eser ise 2018 EP’sinden No Tabula Rasa oluyor; ve son eserde Yasemin Özler de klavyesiyle eşlik ediyor.
“Bu akortları evde yapın!”
Sahnede özellikle son dönemde pek çok grupla izlediğimiz klavyeci Zeynep Oktar, klavyedeki başarısıyla dikkat çekerek 2010’lar akla gelince bu bağlamda akla gelecek isimlerden biri olduğunu kanıtlıyor; ve Özler de aynı şekilde hem çelloda hem de klavyedeki yeteneğini paylaşıyor ki Kılıkçıer de bir eserde klavyesiyle yer aldı. Bununla birlikte Zeynep Oktar ve Yasemin Özler’e sahnedeki akort sürelerinin uzamasıyla ilgili ‘Bu akortları evde yapın lütfen, enstrümanlarınıza sahip çıkın ya!’ diyen Kılıkçıer’in bu sitemi de konserin esprili anlarından biri oldu. In Hoodies, hem sahne performansı ve şarkılarıyla hem de coverlardaki başarısıyla; en başta da demiş oldukları gibi dinleyiciye ‘iyi hissettirdikleri’ bir konsere imza attı.